איך 3 טיפים העיפו לי את העסק
דיגיטל מטאדור • 1 באוגוסט 2019
דבר ראשון היה ” כדי לקבל כסף אתה צריך לתת כסף ” תשמיט לרגע את המילה כסף אבל בפשטות אם לא תיתן לא תקבל ,ואז הבנתי שאני צריך להציע ייעוץ חינם, ובכללי לחשוף את עצמי כדי שלקוחות שמחפשים את השירות שלי יוכלו להגיע אליי . הוא בתכלס דיבר על שיווק , להוציא על שיווק (חשוב שיהיה שיווק נכון וחכם ) כדי שייכנסו לקוחות וטלפונים.
דבר שני , הוא אמר ” יש לך כבר מאגר לקוחות קיים , תמקסם אותו! ” הוא צעק עליי . הוא אוהב אותי , ושונא לראות אותי כטיפש אז הוא צעק עליי כמו על ילד שנכנס למעבר חצייה בלי לחשוב ולהסתכל לצדדים לפני שהוא צועד לכביש, באמת ממקום של דאגה אהבה אמיתית.
“למקסם אותו ? מה זאת אומרת ?” , הוא ענה בפשטות ” המוצר והשירותים שלך איכותיים מאד ונהדרים , תוציא מהם המלצות , תגרום להם לחלוק את הסיפור שלהם עם חברים , תיצור שרשראות של פה לאוזן , הם נהדרים” ,והוא צדק לגמרי, מבחינת שירות אני פי עשר יותר שירותי ממנו , חשוב לי שכל לקוח יהיה סופר מרוצה ושמח אחרי שעזבתי לו את הבית , ואני ממש לא ממקסם את זה .
מעבר לבקש שימליצו עליי באתרים שאני מפרסם בהם ובאתר שלי , הצעתי להם בדיקות חינם לבני משפחה והנחות לכל מי שיגיע דרכם בהסבר שבני משפחתם לא הגיעו אליי דרך שיווק שהוצאתי עליו כסף ולכן אוכל לחתוך להם את זה במחיר , במהרה העסק שלי תפס מיתוג משפחתי וחברי , וזה היה הכי אני בעולם , אז זה מאד זרם באופן העבודה , וכל לקוח שבא מהמלצות (בערך אחד כל יומיים) אהב אותי עוד לפני שנכנסתי אליו לבית.
מעבר לבקש שימליצו עליי באתרים שאני מפרסם בהם ובאתר שלי , הצעתי להם בדיקות חינם לבני משפחה והנחות לכל מי שיגיע דרכם בהסבר שבני משפחתם לא הגיעו אליי דרך שיווק שהוצאתי עליו כסף ולכן אוכל לחתוך להם את זה במחיר , במהרה העסק שלי תפס מיתוג משפחתי וחברי , וזה היה הכי אני בעולם , אז זה מאד זרם באופן העבודה , וכל לקוח שבא מהמלצות (בערך אחד כל יומיים) אהב אותי עוד לפני שנכנסתי אליו לבית.
דבר שלישי – הגדלות ” תגדיל את הלקוח שלך , בסופו של דבר הוא יהיה יותר מרוצה ” תהיתי לרגע ושאלתי “אבל הוא ישלם יותר לא ? ” ואז הוא נתן לי סטירה בראש ואמר , ” אתה רוצה שישלם פחות??” .
לא יודע למה אבל זה היה רגע גורלי , פתאום קיבלתי תפיסת עולם חדשה לגמרי , “תפסיק לחשוב על הכיס של הלקוח – אל תיכנס לאף אחד לכיס !” הוא חרץ בי .
כל היום מגדילים אותנו , כל הזמן , מזמין פלאפל וישר שואלים אתה רוצה שתייה עם זה? , יש פעמים שלא תכננתי ובסוף לקחתי וגם נהנתי מיזה , בעצם שאני מגדיל את הלקוח , אני נותן לו יותר שירות , הלקוח כבר מפתח איתי מערכת יחסים חדשה לגמרי .
אני לא דוחף לו , לא לוחץ עליו , אני מציע , אם הצלחתי להעביר את המסר נכון , הוא מבין שיש פה יתרון מבחינתו , הוא יגדיל , יהיה יותר מרוצה , אני נותן יותר שירות , מקבל יותר ונותן יותר .
תגדילו – זה כולה לשאול שאלה ולחייך – הנה כמה זה פשוט:
אם יש סיבה רציונלית לכך שהוא צריך עוד מוצרים או שירותים כמובן .
“אדוני התרצה להוסיף גם את השירות והמוצר הבאים ?”
הלקוח יענה- תשובה של לא תודה אני טוב הפעם , ואז אתה משיב בחיוך , כמובן אין בעיה ההצעה תמיד פתוחה בפניך בכל עת( ותתפלאו אבל המון חוזרים.
אם הלקוח עונה תשובה של שאלה ,(מה זה יועיל לי , האם אני צריך את זה ? כמה זה עולה עוד ? וכו’) לא משנה מה השאלה הכל מסתכם בכך שהוא שואל במילים אחרות – “למה זה משתלם לי להגדיל ?” – וזו גיבורתיי ורבותיי נקודה מעולה!! .
אחת הבנאדם באמת אוהב וסומך עליכם , גם אם הוא לא מראה את זה , כי יש לו פה עיניין , שתיים זה גם אומר לכם שלא העברתם את המסר כמו שצריך ועכשיו זה הזמן לחזור אחורה ולהסביר לו שיבין מה הרווח שלו בסיפור ושיבחר אם לקחת או לא .
או שהלקוח עונה תשובה שלישית , “אם אתה ממליץ בוא נלך על זה “ מוזיקה לאוזניי , ותתפלאו כמה זה קורה, וגם גדל , כי כמו כל דבר בחיים , ברגע שעושים את זה מספיק פעמים אנחנו משתפרים !
יש לי עוד המון טיפים ומידע לתת לכם – גם עצות שיווקיות שתוכלו לעשות בחינם ולהגדיל את עצמכם ללא מאמץ !!
פשוט כנסו לעמוד שלי מידיי פעם או תעקבו , רק הצלחה יכולה לצאת משם !

שיווק דיגיטלי הפך לחלק בלתי נפרד מאסטרטגיות עסקיות מודרניות בשנים האחרונות, וחברות שיווק דיגיטלי ממלאות תפקיד קריטי בסיוע לעסקים להצליח להביא לקוחות חדשים ותדמית טובה בנוף הדיגיטלי של היום בו הכל נקבע עפ"י איזה דף אינטסגרם נראה טוב יותר או כמה המשפיען נותן תוכן עם ערך. חברות אלו מתמחות ביצירה וביצוע של קמפיינים שיווקיים דיגיטליים המסייעים לעסקים להגיע ולתקשר עם קהלי היעד שלהם בערוצים דיגיטליים שונים, כגון מנועי חיפוש, מדיה חברתית, דואר אלקטרוני ומכשירים ניידים. במאמר זה, נבדוק מה עושות חברות שיווק דיגיטלי, מדוע עסקים זקוקים להן, ומה לחפש כאשר בוחרים חברת שיווק דיגיטלי לעבוד איתה.

ריקה קורן הגיעה אלינו לדיגיטל מטאדור עם המון אנרגיות חדשות ורצון להתפתח ולהתקדם. למעלה מחצי שנה אחרי, אפשר להגיד בבירור שמדובר באחד הגיוסים המשמעותיים ביותר בחברה. מעבר למקצועיות ולמוסר העבודה הגבוה, ריקה מגיעה למשרד עם חיוך ענק והמון תשוקה לעזור לבעלי עסקים להתקדם ולהגיע לרמה הבאה. ריקה מגיעה עם סיפור חיים מאוד מעניין ומרגש, לביאה אמיתית שעומדת על הרגליים פעם אחר פעם, מוצאת את הטוב שבכל דבר ויודעת להעביר את זה הלאה ולהעצים את הסובבים אותה.

בפרק 20 של פודקאסט מטאדור נגענו בחגיגת היורו, בעלייה המטאורית של בעלי עסקים חדשים שמעוניינים לעבוד עם חברות שיווק ולקבל עזרה בשיווק דיגיטלי פעם ראשונה בחייהם, ושיתפנו מהידע שלנו:
איך אפשר לקבל עזרה בשיווק דיגיטלי גם בלי להוציא שקל?
מאיפה מתחילים לשווק כשיש כל כך הרבה אופציות?
החשיבות של איסוף נתוני שיווק רלוונטיים לעסק שלכם
קבלת החלטות ובחירות שנכונות לכם
תקציבי שיווק מומלצים - גם אם אתם משווקים בעצמכם באופן עצמאי
הגדרת הלקוח הנכון לכם ולעסק שלכם

במאמר הקודם דיברנו על עקרונות בסיס לשיווק דיגיטלי - 5 עקרונות שחשוב להבין לפני שניגשים לשיווק דיגיטלי של העסק שלכם. הפעם נרחיב על 3 פלטפורמות שיווק דיגיטלי עיקריות ונעשה סדר באפשרויות השונות שיש לכם לשיווק העסק בפועל. משפט מפורסם אומר שמרוב עצים לא רואים את היער. אכן, בעלי עסקים רבים פונים אלינו מבולבלים מרוב האופציות הכמעט אינסופיות שיש היום בשיווק דיגיטלי.

גשמי הברכה ממשיכים לרדת ולשטוף את השנה המטורפת שאנחנו עוברים. בפרק 19 דיברנו על דייגו ארמנדו מראדונה, על הקשר שלו לשיווק ופרסונאל ברנדינג (מיתוג אישי), על עונת החורף המתקרבת, ההשפעה שלה על העסקים, דרכים למנף אותה לקידום ושיווק העסק שלכם. בנוסף, נגענו בפרסומים השבוע על כך שקניות האונליין בשופרסל מהווים כבר 21% מהמחזור החודשי והשינויים שהם הולכים לעשות על מנת להגדיל את הריווחיות והקניות אונליין. האזנה נעימה.

רוחות השינוי ממשיכות לנשוב ולהתחזק. עסקים חדשים נפתחים כמו פטריות אחרי הגשם, עסקים אחרים נסגרים ומפנים מקום לעסקים חדשים וקיימים להתרחב ולגדול. המון אנשים בוחרים לעשות שינויים ולהתאים את עצמם למה שקורה עכשיו. אנחנו רואים יותר ויותר שכירים מצטרפים לטרנד העצמאות ורוצים להיכנס לתודעה של הלקוחות הפוטנציאליים דרך שיווק דיגיטלי, ויותר ויותר עסקים מסורתיים שעושים את הטרנספורמציה מהעולם הישן לעולם החדש ורואים הצלחה רבה בגיוס לקוחות חדשים דרך הדיגיטל. עולם השיווק הדיגיטלי כולל כל כך הרבה נושאים, קטגוריות ותוכנות - גוגל, פייסבוק, אינסטגרם, רב מסר, Smoove, קידום אורגני, קידום ממומן, אוטומציות, קמפיין לידים ועוד ועוד באזוורד ומילים שלעיתים יכולות לבלבל ולגרום לנו להתפזר. אז רגע לפני שניגשים לשיווק בדיגיטל, רשמנו לכם 5 עקרונות בסיס לשיווק דיגיטלי שמתאימים במיוחד לעסקים קטנים-בינוניים, בין אם חיוניים או לא חיוניים בתקופת הקורונה ובכלל.